V&D bestaat weer. Online. Ze heten alleen geen V&D maar vd.nl. Doelgroep: ouderen vanaf veertig. Miriam dus. Zij is de ultieme doelgroep. Boven de veertig én ouder. Een wonderlijke combinatie. Zoals ALLES op de site buitengewoon wonderlijk is.
De slagzin bijvoorbeeld.
Echte vriendschap is … elkaar jaren niet zien, maar als je elkaar dan ziet is het zoals vanouds.
Ik heb die slagzin wel zeventien keer gelezen. Echte vriendschap is elkaar jaren niet zien. Als ik iemand jarenlang niet heb gezien heeft dat meestal wel een reden. Diegene is of dood of wil ik niet meer zien. Maar als je elkaar dan ziet is het weer als zoals vanouds. Nee hoor. Dat is vooral pijnlijk. Dan doe ik net alsof ik het leuk vind om diegene weer te zien en dan rollen er rare vragen uit mijn mond als hoe gaat het met je? Terwijl ik denk: boeit mij dat nou hoe het met jou gaat. Als ik dat had willen weten, had ik het wel geweten. Heel af en toe overkomt het mij weleens dat ik een oude bekende tegenkom. Dan zeg ik gewoon hoi en loop ik gauw weer door. Als ik met iedereen die ik ooit heb leren kennen een praatje zou moeten maken, Man, man, man, ik zou nergens meer aan toekomen.
Het logo. Ook heel wonderlijk. De bekende V&D-boom uit de vorige eeuw waar allemaal voorwerpen aanhangen. Voorwerpen uit de vorige eeuw.
Een locomotief. Dat had een TGV moeten zijn.
Een braadpan. Dat had een magnetronmaaltijd moeten zijn.
Een bolhoed. Dat had zo’n hipstermuts moeten zijn.
Skeelers. Dat had een hoverboard moeten zijn.
Een aktentas. Dat had een USB-stick moeten zijn.
Een vergrootglas. Dat had een wifi-logo moeten zijn.
Een knuffelbeer. Dat had een iPad moeten zijn.
Een analoge camera. Dat had een digitale vlogcamera plus selfiestick moeten zijn.
Een ovenwant. Dat had een bezorger van de Deliveroo moeten zijn.
Een paperclip. Dat had extra GB moeten zijn.
Een gloeilamp en twee wijnglazen. Dat had een LED lamp moeten zijn. De wijnglazen mogen blijven.
De foto’s bij de categorieën. Buitengewoon wonderlijk, zeg maar.
DAMES Foto van een blonde dame die naar haar knieschijf lacht.
HEREN Foto van een man die eigenlijk niet op de foto wilde.
FAMILIE Foto van een pedofielachtig type die een knuffeldier kapot aan het knijpen is en een angstig kijkend kindje op schoot heeft.
THUIS Foto van wat bij elkaar geparkeerde vazen met brandende kaarsen, een piepklein schemerlampje en een bak waaruit een dekentje wordt gekotst.
TUIN Foto van een soort van gevangeniscel met een plant en een vloerkleed waarover iedereen zal gaan struikelen. En een lelijke AliExpres-achtige loungeset.
HOBBY Foto van een oudere dame met kort grijs haar die haar oogjes dichtknijpt omdat ze anders niet ziet wat ze aan het doen is.
OP REIS Foto van een rennend been met lelijke laarzen en een klein kutkoffertje dat niet meebeweegt.
SPORT Foto van een sportschoen met daarboven een stukje been met allemaal open wonden die dicht zijn gegroeid. Een balletje dat niet precies op de lijn ligt en een belachelijk groot racket.
ELECTRONICA Foto van een beker op een wiebelig tafeltje. Een piepklein cactusje. Een te smal tafelkleedje en o ja: een laptop, iPhone 3 en een computerachtige PC.
GEZONDHEID Foto van twee handen die op de vloer een mat oprollen.
UITERLIJK Foto van een parfumfles die bijna van tafel afmietert. Ik verzin dit niet.
MERKEN Logo’s van merken. Maar als je naar beneden scrollt staat er: onze Merken en NOG MEER MERKEN.En onderaan: Alle merken.Doe het dan in één keer goed, ja?
De voordelen van V&D zijn ook heel, heel wonderlijk.
Gratis verzending en gratis retour*
Pas vanaf € 20 is de bezorging gratis, anders betaal je € 2,49.
Ook retourneren is bij V&D gratis
Ook? Wat nog meer dan? Wat is er nog meer gratis?
Niet tevreden? Geld terug
Maar er zijn wel wat uitzonderingen die niet retour kunnen, bijvoorbeeld levende producten zoals planten. Welke levende producten heeft vd.nl? Babypanda’s? Dinosaurussen? Uit zichzelf groeiende spijkerbroeken? Groene kikkers die veranderen in een prins als je ze kust maar die je niet mag retourneren als het geen leuke prins blijkt te zijn?
Betalen zoals u dat wilt. Ook achteraf.
Ik bepaal eigenlijk altijd zelf hoe ik wil betalen. Maar wel aardig van vd.nl dat ik daar nu zelf over mag beslissen.
Altijd speciale deals
Nou ja zeg, speciale deals. Waar vind je nou nog zoiets? O wacht. Op elke online winkel misschien?
Uw mening telt!
Leuk! Ik ga hen even mailen!
We kunnen niet alle e-mails beantwoorden maar we zullen uw suggesties zeker gebruiken als inspiratie bij het verder ontwikkelen van ons assortiment.
Ik heb een suggestie. Om klanten te trekken. Maar dan ook echt heel veel klanten te trekken. Ik zit vol suggesties maar dan moeten jullie mij daar wel voor betalen en ik ben hartstikke duur. Onbetaalbaar. Echt. Niet te doen gewoon hoeveel ik vraag. En geen garantie hè? Niks ruilen. Niks retourneren. Nee, bam betalen en wegwezen.
Nou oké, ik geef vd.nl één tip.
Delete deze website en bouw een nieuwe.
Deze tip was gratis, graag gedaan.