Adverteren in Saar Magazine

-

Saar Magazine

Doelgroep: 50+ vrouwen

50+ maar nog lang niet dood. Saar Magazine is er voor die hele vlotte, leuke, jonge, midden in het leven staande vrouw die een heerlijk leven leidt. Met vriendinnen, kinderen, vakanties, een carrière, slechte dates. Maar die inmiddels wel 50 is geworden – tot haar grote schrik.

Uniek: Saar print is gemaakt op verzoek van lezeressen van Saar online.

Oplage: 30.000 exemplaren | Saar verschijnt in 2020 op 17 maart, 23 juni, 8 september & 17 november  | Unieke bezoekers per maand voor Saarmagazine.nl: 200.000  | Voor meer informatie mail Judith van den Berg of bel 020 223 3021. Of: ‭(06) 51 40 38 11‬

Of bekijk hier de Tariefkaart van Saar Magazine.

70+ SPECIAL Doelgroep: 70+ vrouwen
“Tijdschrift Saar (50+ maar nog lang niet dood) is een groot succes onder vrouwen tussen 45-65 jaar”, schrijft Van Erp. “Maar steeds vaker krijgen we de vraag: ‘Leuk hoor, al die stukken over ouder worden, maar dit gaat over het leven van mijn dochter, ik ben al 72 en met heel andere dingen bezig dan de overgang, pubers in huis en jong blijven op je werk.’ Daarom hebben we besloten om speciaal voor die vrouwen een magazine te maken: Saar 70+.”

De doelstelling medio mei was: voor 1 juni minimaal 1500 exemplaren op voorhand te verkopen. “Dat geeft genoeg vertrouwen om ervanuit te gaan dat je oplage uiteindelijk rond de 20.000 uitkomt. Het werden er veel meer: we zitten nu tegen de 3000 aan en de teller blijft maar draaien.” Er zijn zelfs al enkele advertentiepagina’s verkocht. Op de redactie stromen de persoonlijke mailtjes nu binnen van de doelgroep: ‘eindelijk een blad dat wel over mij gaat, wat hebben we daar lang op moeten wachten, echt een verademing dit.’

Van Erp: “In deze tijden van corona zijn de 70plussers onwijs over een kam gescheerd. Opeens waren ze allemaal kwetsbaar en eenzaam, en moest er boodschappen voor ze worden gedaan en hartjes worden gestoepkrijt. Of zoals Hedy D’Ancona het laatst zei in programma M: ‘We zijn allemaal anders, maar als je 65+ bent zijn we opeens allemaal één klont.’ Wij willen een blad maken voor vrouwen die midden in het leven staan. Die zich niet herkennen in de corona-termen. Die houden van winkelen en wijntjes drinken met vrienden. Die mooie reizen willen maken en met een kleindochter de stad in gaan. Lekker naar de film, in de tuin werken, twee uur stevig wandelen op de hei. Misschien werken ze zelfs nog, en weten ze de weg op de laptop – ze zijn in ieder geval nog lang niet achterlijk (als je dat al ooit wordt).” Vandaar de ondertitel van de special: 70+ en nog lang niet achterlijk.

Saar Magazine is in 2016 verschenen als online magazine. Met de snelle groei van een trouwe achterban, groeide ook de vraag naar een papieren versie. In september 2017 startte de redactie een actie om geld in te zamelen voor print. Dat was zo’n succes dat het eerste nummer al in november van dat jaar in de winkel lag en er ruim 20.000 exemplaren werden verkocht. Ook voor Saar 70+ gaat Snippet Media een vergelijkbaar scenario uitrollen. “In Corona-tijd kun je verslagen gaan zitten wachten op betere tijden, maar je kan ook proberen te innoveren. Deze tijd leent zich daar bij uitstek voor. Saar Magazine verschijnt vier keer per jaar. Een special voor een oudere doelgroep kan er prima naast. We zien het als een try-out nummer. Als het een succes is, maken we er een blijvertje van.”

Saar 70+ verschijnt in 2020 op 18 augustus eenmalig  |  Oplage: 20.000 exemplaren | Tarief: €3000,- voor 1/1 pagina.  | Voor meer informatie mail Judith van den Berg of bel 020 223 3021. Of: ‭(06) 51 40 38 11‬

gifgif
Redactie
Redactie
De redactie van Saar bestaat uit een heel professioneel en toch gezellige groep van vrouwen rond de 50 & 60, plus een paar superleuke meiden van rond de 30 die wel alles weten van de nieuwste trends, techniek & social (en trouwens zo langzamerhand ook (bijna) alles van 50+ zijn).

RECENTE ARTIKELEN