Elke dag krijgen plaatsen we op saarmagazine.nl ongeveer zeven gratis artikelen. Om dit vol te houden zullen we ook wat geld moeten verdienen. Dat doen we door middel van banners en met branded content, maar zonder lezers voor de gek te houden.
Als je een tijdschrift koopt, betaal je een paar euro en neem je voor lief dat er advertenties in staan. Als je iets op YouTube bekijkt, krijg je soms te maken met een filmpje van een adverteerder. Wij hebben ook reclame, anders kunnen we je niet vier, vijf keer per dag van gratis content voorzien. Maar we zetten het er uiteraard altijd netjes bij, op Facebook zie je meteen met welke adverteerder het een samenwerking is. Heb je er geen zin in, gewoon niet klikken. Lijkt het je leuk (en reken maar dat dat het is, daar zorgen we wel voor), klik dan door. De keuze is aan jou.
saarmagazine.nl is onderdeel van Snippet Media. Wij hebben Me-to-We, onze eerste site, in 2014 opgericht als leuke bij-bezigheid, een grappig blog naast ons gewone werk. We zijn in eerste instantie behoorlijk overvallen door het grote succes: binnen een paar maanden hadden we een bereik van 250.000 tot 350.000 unieke bezoekers per maand, waarvan 85% moeder is. En dan komt de commercie om de hoek kijken: hoe ga je daar geld aan verdienen?
Het antwoord is: nog niet. Al het geld dat we tot nu toe hebben verdiend, investeren we in nieuwe schrijvers om de inhoud nog beter, leuker en en breder te maken. Ook hebben we de inkomsten van Me-to-We gebruikt om Mynd op te richten en nu dan ook saarmagazine.nl. We gingen nog harder werken zonder verzekerd te zijn van die inkomsten. De dag dat we er zelf geld aan verdienen, komt dichterbij, anders houden we dit niet vol. Advertenties zijn onvermijdelijk voor ons voortbestaan.
Dat hoeft helemaal niet erg te zijn, zolang we maar duidelijk zijn. Onze specialiteit is native advertising op maat, het staat er altijd bij als het een commerciële boodschap is. Maar we vertellen geen onzin of verhalen waar we niet in geloven. We werken uitsluitend samen met merken die ons vertrouwen en vice versa. Een fastfood keten die wil dat we vertellen dat hun kip zo diervriendelijk is, daar doen wij niet aan mee. Zeggen dat een product gezond is, als we daar niet zeker zijn – dat doen we ook niet. Natuurlijk niet. Sowieso gaan we statements over wel of niet gezond nooit vermengen met commercie. Onze serieuze informatie is 100% commercie-vrij.
Maar we vertellen wel met plezier dat een cosmeticamerk een nieuwe spa opent. Of dat het verstandig is om aan je pensioen te denken. Een geweldige yogareis met superkorting. Els die gratis relatietherapie krijgt en daar een hilarische serie over schrijft. Dat vinden wij geen probleem. Sterker: vaak is het toevoegde waarde, daar zorgen we wel voor.
We beloven dus dat we het goed in de gaten houden en dat we jullie geen rad voor de ogen zullen draaien, maar we moeten wel een beetje geld verdienen anders houden we dit niet vol.
saarmagazine.nl is dus niet vrij van commercie, maar wel vrij van bullshit.
Privacy
“Een deel van de beschikbare advertentieruimte op onze website(s) wordt verkocht door Sanoma. Sanoma maakt daarbij gebruik van door haar verzamelde gegevens over uw gebruik van deze website, maar ook over het gebruik van de websites, diensten en producten van Sanoma. Sanoma maakt hiertoe gebruik van cookies, als u hiertoe toestemming hebt gegeven. Sanoma is de verwerkingsverantwoordelijke voor de door haar in het kader van het tonen van advertenties gebruikte gegevens. Het privacy- en cookiebeleid van Sanoma is hierop van toepassing.”